wycieczki
Królówka w Londynie PDF Drukuj Email
Wpisany przez Elżbieta Zadrożniak
poniedziałek, 11 kwietnia 2016 17:24

Dni 18-22 marca  spędziliśmy w Londynie. Mieliśmy okazję poznać brytyjską kulturę ćwiczyć swoje zdolności lingwistyczne.

Zwiedzanie stolicy Zjednoczonego Królestwa rozpoczęliśmy natychmiast po przylocie na lotnisko Heathrow, zostawiwszy bagaże w hotelu. Pod opieką pani Elżbiety Zadrożniak i  pani Sylwii Lubelskiej odwiedziliśmy Muzeum Historii Naturalnej, a następnie słynne Muzeum Nauki. Pierwszy dzień wycieczki zakończyliśmy spacerem po Piccadilly Circus – jednym z centralnych placów miasta – i Chinatown – sąsiadującej dzielnicy azjatyckiej mniejszości, pełnej klimatycznych chińskich, japońskich i koreańskich restauracyjek.

W weekend Londyn poznawaliśmy z przewodnikiem Dariuszem Latuszkiewiczem. W fascynujący sposób objaśniał nam historię Imperium Brytyjskiego. Wiele ciekawych informacji dostarczyła nam wizyta w Muzeum Brytyjskim. Oglądaliśmy sztukę starożytnych cywilizacji przywiezioną do Anglii przez XIX-wiecznych kolonizatorów. Widzieliśmy kamień z Rosetty i partenońskie marmury, o których do tej pory słyszeliśmy wyłącznie w szkole.

Pierwszy dzień wiosny był dla nas ostatnim dniem zwiedzania. 21 marca rano wyruszyliśmy do obserwatorium Greenwich, wyznaczającego położenie południka 0° – granicy między półkulami wschodnią a zachodnią – a zarazem stanowiącego świetny punkt widokowy. Kolejnym punktem programu było zwiedzanie muzeum figur woskowych Madame Tussaud. Istotnie, w obiekcie znajduje się zachwycająca liczba figur największych sław świata, podzielona na ekspozycje. Uznanie uczestników zdobyła wystawa „Spirit of London” – poświęcona stolicy UK, oglądana nie pieszo, lecz w miniaturach londyńskich taksówek.

Wycieczka do Londynu spełniła nasze oczekiwania. Zdaniem Macieja Bednarczyka z klasy 2e - „Wyprawa była bardzo udana. Zwiedziłem dużo ciekawych miejsc. Poznałem wspaniałych ludzi”.

Julian Maciejewski  kl. 1d

Poprawiony: poniedziałek, 11 kwietnia 2016 17:31

Ach, ta Francja, ach Paryż… PDF Drukuj Email
Wpisany przez Uczniowie klasy 3 h
środa, 30 marca 2016 15:16

Udział w obradach parlamentu UE był dla nas - uczniów klasy 3 h dużym przeżyciem, ale kolejne, które nas czekały okazały się równie niezapomniane.

Oto kolejne  punkty naszej wycieczki. Na celowniku: Nancy, Cudowne miasto we wschodnio-północnej Francji, należące  do Lotaryngii-terenów wiecznych sporów między Niemcami a Francją. Podczas kilkugodzinnego spaceru  mieliśmy okazję zwiedzić Plac Stanisława powstały z inicjatywy Stanisława Leszczyńskiego, ówczesnego księcia Lotaryngii.

Następnym przystankiem w naszej podróży było położone w sławnym regionie Szampanii- Reims. Główną rolę odegrała monumentalna katedra Notre Dame, położona w centrum Starego Miasta budowla powstała w XIII wieku. Jej ściany pamiętają koronację Chlodwiga i prawie wszystkich jego następców. Wzniesiona w stylu gotyckim do złudzenia przypomina swoją paryską kuzynkę.

Następnego dnia, po wypoczynku w miejscowości Chelles Cedex przyszedł czas (a raczej przyjechał, razem z naszym autokarem) na zaspokojenie naszych głodnych miasta miłości ( jak i pewnie samej miłości) dusz.

Paryż pożeraliśmy oczami, uszami i całą resztą zmysłów, zaczynając od jego perły na przedmieściach, a mianowicie fr. Chateau de Versailles, czyli pałacu królewskiego w Wersalu będącego symbolem francuskiej monarchii absolutnej. Siedziba królów składa się z 700 pomieszczeń, z czego 120 udostępnia się publiczności. To bajkowe miejsce nazywane pięknie jest  francuskim Palais du Solei (Pałacem Słońca). Mieliśmy  pecha, ponieważ pogoda nie rozpieszczała nas, a prześliczne złote zdobienia bladły otulone brudno szarymi chmurami i deszczem. Fontanny, rzeźby greckich bogów oraz bujna roślinność, pogrążona w sennym styczniowym letargu również szeptała nam, by wrócić tu latem lub wiosną, gdy wszystko będzie pełne słońca i życia.

Naszą uwagę od brzydkiej pogody odwrócił wersalski sklep z pamiątkami. Nigdy  nie widzieliśmy tak pięknych i finezyjnie wykonanych zakładek do książek! Jest to moja   najcenniejsza pamiątka z Paryża.

Rozprawiając o tym, że nie dziwi nas frustracja głodnej i ubogiej francuskiej społeczności  wieku XVIII oraz fakt, że skróciła ona swojego ówczesnego władcę o głowę, zanurzaliśmy się autokarową łodzią podwodną coraz głębiej w miasto. Słowa przewodnika ginęły w przestrzeni delikatnie tylko smagając nasze uszy, podczas gdy oczy oddzielone od szyb jedynie czołem chłonęły każdą uliczkę, każdego człowieka.

W trakcie postoju na jedzenie, poza napełnieniem brzuchów zdążyliśmy również bardzo zmoknąć i zwątpić… Pamiętam jak idąc mostem Aleksandra III, myślałam tylko o wodzie smutnie chlupiącej mi w obydwu butach. Wszystko zmieniło się jednak, gdy wjechaliśmy na wieżę Eiffla. Rekompensatą za cały dzień w deszczu okazał się Paryż  w trakcie "magicznej godziny", czyli czasie, w którym dzień zamienia się w noc. Na naszych oczach więc w szaroniebieskim świetle zmierzchu ożywały po kolei wszystkie paryskie latarnie i gmachy.

Deszcz przestał padać, a nocne życie kompletnie zmyło z nas nawet wspomnienie o nim. Chodziliśmy po wyłożonych kamieniami ulicach, kierując się na wzgórze Montmartre, po drodze widzieliśmy kamienice Bateu-Lavoir, w której żył i tworzył wielki Pablo Picasso. Na szczycie czekała na nas (czemu by w to nie wierzyć, że faktycznie czekała?) Bazylika Sacre-Coeur wybudowana w stylu romańsko-bizantyjskim, kryjąca w sobie intensywny zapach kadzideł oraz najcięższy dzwon w całym Paryżu. Gdy schodziliśmy ze wzgórza, kilkoro młodych ludzi tańczyło na chodniku, a my wszyscy byliśmy już szalenie i nieodwołalnie po uszy zakochani … w Paryżu.

Ostatniego dnia naszej wycieczki zwiedzaliśmy miejsca uznane za symbole Paryża. Dzień zaczęliśmy od podziwiania dzieł sztuki w muzeum d’Orsay. Jego bogate zbiory prezentują głownie sztukę z XIX i XX wieku. Największe zainteresowanie wzbudziły w nas dzieła impresjonistów i postimpresjonistów. Najwyższe piętro muzeum zawiera  pastele, oleje i rysunki Maneta, Pissarra, Moneta czy van Gogha.

Pomiędzy zwiedzaniem d’Orsay a Luwrem zatrzymaliśmy się w jednej z najbardziej znanych katedr na świecie - Notre-Dame. Katedra robi ogromne wrażenie poprzez monumentalność oraz   witraże i rozety. Zwłaszcza olbrzymia rozeta północna, mieniąca się tysiącem barw, imponuje niezapomnianą grą świateł. Półmrok i spokój panujący w katedrze odzwierciedla powieść „Dzwonnik z Notre-Dame” Viktora Hugo.

Ostatnim punktem naszej wycieczki był Luwr.  Zobaczyliśmy najsłynniejszą na świecie Mona Lisę i Wenus z Milo. Liczba wszystkich zgromadzonych eksponatów sięga 380 tysięcy, jednak zaledwie 35 000 z nich zostało udostępnionych gościom.  . My jednak mając dwie godziny  czasu zdążyliśmy zobaczyć niewielką część dzieł zgromadzonych w Luwrze.

Paryż zachwycił nas każdym detalem, poczynając od architektonicznych  a kończąc na wyjątkowym klimacie. Jego atmosfera sprawiła, ze powrócimy tam z pewnością jeszcze nieraz.

3 h w obradach Parlamentu Europejskiego PDF Drukuj Email
Wpisany przez Uczniowie klasy 3 h
środa, 30 marca 2016 15:04

Kiedy maju 2015 przystępowaliśmy do  Konkursu Wiedzy o Europie i Unii Europejskiej EUROSCOLA, nie spodziewaliśmy się wygranej. Okazało się, że spośród 17 konkursowych filmów w Polsce nasz był najlepszy!  https://www.youtube.com/watch?v=-_1svBoWMiA

W ramach nagrody, otrzymaliśmy zaproszenie do udziału w młodzieżowych obradach Parlamentu Europejskiego w Strasburgu. Mieliśmy okazję wcielenia się w eurodeputowanych, nawiązania współpracy i wymiany poglądów z młodzieżą (500 osób) i jej opiekunami (40 os.) reprezentującymi 22 państwa członkowskie UE.

Naszą szkołę w programie zaprezentowała Karolina Soczewka. Warto wspomnieć, że choć oficjalnych języków UE jest 24, to podczas młodzieżowych obrad mogliśmy posługiwać się jedynie językiem francuskim, angielskim, niemieckim i włoskim, co stanowiło dodatkowe wyzwanie, ale także dawało możliwość sprawdzenia swych umiejętności lingwistycznych w praktyce. Podczas porannej sesji wysłuchaliśmy administratorów Parlamentu Europejskiego, którzy przybliżyli nam pracę i zagadnienia poruszane przez Parlament Europejski i Wspólnotę Europejską. Głosowaliśmy w różnych sprawach dotyczących Unii Europejskiej, min. Czy UE powinna mieć tylko jeden oficjalny język?. Uczniowie jak i nauczyciele w swoim gronie, wzięli udział w grze EUROGAME. Gra ta polegała na rozwiązaniu, w czteroosobowych zespołach skupiających przedstawicieli różnych państw, testu dotyczącego znajomości Unii Europejskiej, z czego każde pytanie sformułowane było w innym języku. Zabawa dostarczyła wszystkim wielu pozytywnych emocji, a przede wszystkim pozwoliła się zintegrować.

Ciekawym punktem naszego programu była praca w komisjach tematycznych, do której przygotowywaliśmy się od kilku miesięcy. W tej edycji EUROSCOLI pytania dotyczyły m.in. praw człowieka w kontekście  bezpieczeństwa, roli Europy czasie imigracji i integracji, zatrudniania młodych ludzi.

Podczas obrad komisji wybieraliśmy swoich przedstawicieli – rzecznika i redaktora. Obrady w komisjach nie należały do najłatwiejszych, gdyż w wielu przypadkach między przedstawicielami państw widoczne były znaczne różnice w ocenie takich zjawisk jak, np. emigracja w UE. Mimo wielu, często sprzecznych ze sobą poglądów, udało nam się wspólnie opracować tematy, które później nasi przedstawiciele prezentowali na sali plenarnej, w popołudniowej sesji. Był czas na dyskusję i pytania do posłów sprawozdawców. Każda z serii pytań kończyła się głosowaniem nad przyjęciem sprawozdania komisji tematycznej. Popołudniowa sesja, a zarazem nasz pobyt w Parlamencie Europejskim zakończył się wieczorem wręczeniem nagród zwycięzcom gry EUROGAME i wspólnym odśpiewaniem hymnu Unii Europejskiej. Każdy z nas otrzymał również imienny certyfikat uczestnictwa podpisany przez Przewodniczącego Parlamentu Europejskiego Pana Martina Schulza.

Udział w projekcie EUROSCOLA, był dla nas ogromnym wyzwaniem, dzięki któremu nauczyliśmy się bardzo dużo o Unii Europejskiej. Nie byłoby to możliwe gdyby nie pomoc i zaangażowanie naszych nauczycieli Pani Profesor Moniki Zienkiewicz, która pomogła nam przy tworzeniu zwycięskiego filmu i Pań Anny Woźniak i Iwony Sierant, które pomogły nam w przygotowaniach do obrad w PE. Osobne podziękowania składamy naszej Wychowawczyni Pani Anecie Rolińskiej-Graczyk za wsparcie   podczas przygotowań jak w czasie wyjazdu.

Relację z naszego pobyt w Parlamencie Europejskim możecie zobaczyć TU https://www.youtube.com/watch?v=OuZle6VMtrc

Wycieczka do Berlina PDF Drukuj Email
Wpisany przez Ewa Kujawa
czwartek, 26 lutego 2015 19:53

Dnia  13-14 listopada 2014 r. uczniowie naszej szkoły pod opieką nauczycieli (Pani Ewy Kujawy, Pana Pawła  Jóźwika oraz Pana Wojciecha Grudnia) udali się na wycieczkę do Berlina.

W planach mieliśmy zwiedzanie miasta z panią przewodnik. Zobaczyliśmy: Reichstag, pozostałości muru berlińskiego oraz Bramę Brandenburską. Odwiedziliśmy również Muzeum Pergamońskie, które słynie ze zbiorów starożytnej architektury oraz hellenistycznej rzeźby.

Następny dzień spędziliśmy w parku rozrywki Tropical Islands potocznie zwanym ,,Tropikalną Wyspą”.

Zrelaksowani i pełni wrażeń udaliśmy się w drogę powrotną, aby rano dotrzeć do domu.

Zwiedzamy Londyn ! PDF Drukuj Email
Wpisany przez Elzbieta Zadrożniak
środa, 11 czerwca 2014 16:58

Już po raz kolejny grupa młodzieży naszego liceum zwiedziła Londyn - stolicę Wielkiej Brytanii. Wycieczka odbyła się w dniach 9 - 13.04.2014. Słoneczna wiosenna pogoda sprzyjała zwiedzaniu miasta. Zrealizowaliśmy wszystkie punkty programu - poczynając od Twierdzy Tower, Katedry St. Paul’s, Katedry Westminster,  londyńskiego City a kończąc na bardzo ciekawych ekspozycjach w Muzeum Historii Naturalnej, Muzeum Nauki oraz w British Muzeum. Atrakcją była wizyta w Muzeum Figur Woskowych Madame Tussauds oraz oglądanie panoramy miasta z London Eye. Odwiedziliśmy dzielnicę Nothing Hill Gate i spacerowaliśmy  po Portobello Market - najsłynniejszym targowisku w Londynie. Zrobiliśmy również zakupy w najsłynniejszym i najdroższym domu towarowym w Londynie - Harrod’s. :)

Za rok znowu tu wrócimy …

Elżbieta Zadrożniak - organizator wycieczki

Fundacja Edukacyjna "Perspektywy" potwierdza,

że II Liceum Ogólnokształcące

im. św. Królowej Jadwigi w Siedlcach

jest wśród 500 najlepszych liceów w Polsce sklasyfikowanych w Rankingu Szkół Ponadgimnazjalnych PERSPEKTYWY 2017

i przysługuje mu tytuł

"Srebrnej Szkoły 2017".

Za zaangażowanie w projekt edukacyjny