wycieczki
Spacerkiem po Londynie PDF Drukuj Email
Wpisany przez Anna Woźniak
czwartek, 23 marca 2017 20:22

W dniach 17 – 21 marca pod opieką p. Elżbiety Zadrożniak i p. Anny Woźniak byliśmy na wycieczce w Londynie. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Natural History Museum oraz Science Museum. W kolejnych dniach odwiedziliśmy wiele słynnych i ciekawych miejsc m. in. Opactwo Westminster, Katedrę St. Paul oraz Tower of London. Bardzo podobał nam się Buckingham Palace. Słoneczna pogoda nam dopisywała. W deszczowej atmosferze musieliśmy dotrzeć jedynie do obserwatorium astronomicznego Greenwich, przez które przechodzi południk 0. Ostatniego dnia naszej wycieczki w ramach niespodzianki byliśmy w słynnym Muzeum Figur Woskowych Madame Tussauds. Zrobiliśmy wiele zdjęć, które będą nam przypominały o pobycie w tym pięknym mieście. Ostatni wieczór spędziliśmy na Westminster gdzie podziwialiśmy budynek parlamentu, Big Ben i London Eye. Mieliśmy okazję poznać codzienne życie londyńczyków i doskonalić znajomość języka angielskiego. Nasz przewodnik w ciekawy sposób przybliżył nam historię miasta, która niejednokrotnie była dla nas zaskakująca. Londyn wywarł na nas ogromne wrażenie i mamy nadzieję na powrót tutaj w przyszłym roku.

Poprawiony: piątek, 24 marca 2017 22:35

Paryż zimą ... PDF Drukuj Email
Wpisany przez Elwira Kaczorek
poniedziałek, 13 lutego 2017 11:28

W dniach od 3 do 8 lutego 2017 r. 50 uczniów Królówki pod opieką  nauczycieli z naszej szkoły wybrało się na wycieczkę do stolicy Francji.

Paryż powitał nas deszczem... Nie przeszkodziło to nam jednak w intensywnym zwiedzaniu.  Już pierwszego dnia zakosztowaliśmy uroków paryskiego metra, pustego o 7 rano placu Vendome oraz ogrodów Tuileries, by  dotrzeć do jednego z najstarszych i największych muzeów na świecie - Luwru.  Podziwialiśmy słynną na cały świat Mona Lisę Leonarda da Vinci, Wenus z Milo, czy Nike z Samotraki. Po drodze mieliśmy okazję zobaczyć także kościół św. Magdaleny, w którym odbyła się msza żałobna po śmierci Fryderyka Chopina oraz pogrzeb Adama Mickiewicza. Ogromne wrażenie zrobiła na nas gotycka katedra Notre-Dame, która zachwyciła nas pięknem rozet i witraży mieniących się w świetle półmroku. Podczas naszej wycieczki nie zabrakło także czasu na odwiedzenie najbardziej rozpoznawalnej budowli na świecie- Wieży Eiffla, z której mogliśmy podziwiać paryską panoramę. Nasze zainteresowanie wzbudził także Łuk Triumfalny, wzniesiony na Polach Elizejskich oraz wzgórze Montmarte z bazyliką  Sacre-Coeur na szczycie. Kolejnym punktem programu był cmentarz Pere - Lachaise, z którego udaliśmy się wprost na rejs statkiem po Sekwanie. W Centrum Pompidou zaś podziwialiśmy dzieła sztuki współczesnej, m.in. takich artystów jak Pablo Pisasso, Andy Warhol, Katarzyna Kobro. Spacer po Ogrodach Luksemburskich, zwiedzanie Dzielnicy Łacińskiej, Panteonu oraz pobyt w nowoczesnej dzielnicy La Defence zakończył naszą wizytę w Paryżu, który mimo początkowo mało sprzyjającej pogody zachwycił nas swoim urokiem i atmosferą.

Dzięki tej podróży nabraliśmy ochoty na kolejne wspólne wyprawy  w celu zwiedzania świata.

Elwira Kaczorek I e

WYCIECZKA KLASY 3E DO KRAKOWA I CZĘSTOCHOWY PDF Drukuj Email
Wpisany przez Dorota Gawryluk
wtorek, 29 listopada 2016 20:18

W dniach 17 - 18 listopada klasa matematyczno-geograficzna pojechała na wycieczkę do Krakowa, byłej stolicy Polski, miejsca związanego z patronką naszej szkoły, KRÓLEM POLSKI - ŚWIĘTĄ JADWIGĄ. Zwiedzaliśmy Wawel, Kościół Mariacki i Muzeum Podziemi Rynku. W piątek pojechaliśmy do Częstochowy gdzie  razem z pozostałymi maturzystami naszej szkoły wzięliśmy udział we Mszy Świętej i Drodze Krzyżowej odprawionych w ramach corocznej Pielgrzymki Maturzystów. Wróciliśmy pełni wrażeń, uduchowieni... z nadzieją na pozytywne wyniki matury..

relacja fotograficzna

Tatry z klasą IIa i innymi miłośnikami górskich wędrówek PDF Drukuj Email
Wpisany przez Dorota Drabik
środa, 05 października 2016 17:23

W dniach od 27 do 30 września grupa młodzieży z klas: IIa, b, c, f i Id wybrała się na długo wyczekiwaną wycieczkę do Zakopanego.  Pomysłodawcą całej wyprawy był miłośnik gór ksiądz Bogumił Lempkowski, który wraz z p. Dorotą Drabik i p. Joanną Podniesińską sprawował opiekę nad uczestnikami. Zaraz po przyjeździe mieliśmy okazję zapoznać się z pyszną kuchnią regionalną (nawet osoby nie jedzące mięsa miały specjalnie dla siebie przygotowane dania). Po kolacji ciekawi i pełni nowych sił wybraliśmy się do centrum Zakopanego, by w pełni poczuć góralskie klimaty. Następnego dnia po pożywnym śniadanku wybraliśmy się na górskie szlaki, podążając za przewodnikiem TOPR. Założyliśmy plecaki i dotarliśmy do Kuźnic skąd z entuzjazmem wyruszyliśmy w kierunku naszego pierwszego celu – Doliny Jaworzynki i Przełęczy Między Kopami, położonej na wysokości 1499 m n.p.m. Po drodze mogliśmy podziwiali przepiękne widoki. Podczas przerw na odpoczynek robiliśmy setki zdjęć, gdyż chcieliśmy zatrzymać tą niesamowitą atmosferę Tatr chociaż na fotografii. Słuchaliśmy ciekawych opowieści przewodnika, po czym ruszyliśmy w kierunku Hali Gąsiennicowej. Słynne schronisko „Murowaniec” przywitało nas gościnnie, posililiśmy się, wyrównaliśmy oddech. Stąd obserwowaliśmy przepiękną panoramę. Na wyciągnięcie ręki mieliśmy: Kościelec, Świnicę, Kasprowy Wierch oraz osławioną Orlą Perć. Po chwili odpoczynku wybraliśmy się w dalszą wędrówkę i wkrótce naszym oczom ukazała się tafla Czarnego Stawu Gąsienicowego – 1620 m. n.p.m.- polodowcowego jeziora położonego w klasycznym kotle lodowcowym, o których uczymy się na lekcjach geografii. Dla takich widoków i takiej atmosfery warto było ty dotrzeć. Wielu z nas prawdziwie urzekły przepiękne widoki skalistych szczytów okalających błękitne, przejrzyste wody jeziora. Droga powrotna była równie urokliwa i wiodła przez Boczań (1224 m. n.p.m.) Po wielu godzinach wędrówki, w trakcie których pan przewodnik ciekawie opowiadał nam o mijanych przez nas miejscach, wreszcie dotarliśmy do schroniska. Tego dnia wszyscy byliśmy zmęczeni.

Więcej…

Królówka w Londynie PDF Drukuj Email
Wpisany przez Elżbieta Zadrożniak
poniedziałek, 11 kwietnia 2016 17:24

Dni 18-22 marca  spędziliśmy w Londynie. Mieliśmy okazję poznać brytyjską kulturę ćwiczyć swoje zdolności lingwistyczne.

Zwiedzanie stolicy Zjednoczonego Królestwa rozpoczęliśmy natychmiast po przylocie na lotnisko Heathrow, zostawiwszy bagaże w hotelu. Pod opieką pani Elżbiety Zadrożniak i  pani Sylwii Lubelskiej odwiedziliśmy Muzeum Historii Naturalnej, a następnie słynne Muzeum Nauki. Pierwszy dzień wycieczki zakończyliśmy spacerem po Piccadilly Circus – jednym z centralnych placów miasta – i Chinatown – sąsiadującej dzielnicy azjatyckiej mniejszości, pełnej klimatycznych chińskich, japońskich i koreańskich restauracyjek.

W weekend Londyn poznawaliśmy z przewodnikiem Dariuszem Latuszkiewiczem. W fascynujący sposób objaśniał nam historię Imperium Brytyjskiego. Wiele ciekawych informacji dostarczyła nam wizyta w Muzeum Brytyjskim. Oglądaliśmy sztukę starożytnych cywilizacji przywiezioną do Anglii przez XIX-wiecznych kolonizatorów. Widzieliśmy kamień z Rosetty i partenońskie marmury, o których do tej pory słyszeliśmy wyłącznie w szkole.

Pierwszy dzień wiosny był dla nas ostatnim dniem zwiedzania. 21 marca rano wyruszyliśmy do obserwatorium Greenwich, wyznaczającego położenie południka 0° – granicy między półkulami wschodnią a zachodnią – a zarazem stanowiącego świetny punkt widokowy. Kolejnym punktem programu było zwiedzanie muzeum figur woskowych Madame Tussaud. Istotnie, w obiekcie znajduje się zachwycająca liczba figur największych sław świata, podzielona na ekspozycje. Uznanie uczestników zdobyła wystawa „Spirit of London” – poświęcona stolicy UK, oglądana nie pieszo, lecz w miniaturach londyńskich taksówek.

Wycieczka do Londynu spełniła nasze oczekiwania. Zdaniem Macieja Bednarczyka z klasy 2e - „Wyprawa była bardzo udana. Zwiedziłem dużo ciekawych miejsc. Poznałem wspaniałych ludzi”.

Julian Maciejewski  kl. 1d

Fundacja Edukacyjna "Perspektywy" potwierdza,

że II Liceum Ogólnokształcące

im. św. Królowej Jadwigi w Siedlcach

jest wśród 500 najlepszych liceów w Polsce sklasyfikowanych w Rankingu Szkół Ponadgimnazjalnych PERSPEKTYWY 2017

i przysługuje mu tytuł

"Srebrnej Szkoły 2017".

Za zaangażowanie w projekt edukacyjny