Tatry z klasą IIa i innymi miłośnikami górskich wędrówek PDF Drukuj Email
Wpisany przez Dorota Drabik
środa, 05 października 2016 17:23

W dniach od 27 do 30 września grupa młodzieży z klas: IIa, b, c, f i Id wybrała się na długo wyczekiwaną wycieczkę do Zakopanego.  Pomysłodawcą całej wyprawy był miłośnik gór ksiądz Bogumił Lempkowski, który wraz z p. Dorotą Drabik i p. Joanną Podniesińską sprawował opiekę nad uczestnikami. Zaraz po przyjeździe mieliśmy okazję zapoznać się z pyszną kuchnią regionalną (nawet osoby nie jedzące mięsa miały specjalnie dla siebie przygotowane dania). Po kolacji ciekawi i pełni nowych sił wybraliśmy się do centrum Zakopanego, by w pełni poczuć góralskie klimaty. Następnego dnia po pożywnym śniadanku wybraliśmy się na górskie szlaki, podążając za przewodnikiem TOPR. Założyliśmy plecaki i dotarliśmy do Kuźnic skąd z entuzjazmem wyruszyliśmy w kierunku naszego pierwszego celu – Doliny Jaworzynki i Przełęczy Między Kopami, położonej na wysokości 1499 m n.p.m. Po drodze mogliśmy podziwiali przepiękne widoki. Podczas przerw na odpoczynek robiliśmy setki zdjęć, gdyż chcieliśmy zatrzymać tą niesamowitą atmosferę Tatr chociaż na fotografii. Słuchaliśmy ciekawych opowieści przewodnika, po czym ruszyliśmy w kierunku Hali Gąsiennicowej. Słynne schronisko „Murowaniec” przywitało nas gościnnie, posililiśmy się, wyrównaliśmy oddech. Stąd obserwowaliśmy przepiękną panoramę. Na wyciągnięcie ręki mieliśmy: Kościelec, Świnicę, Kasprowy Wierch oraz osławioną Orlą Perć. Po chwili odpoczynku wybraliśmy się w dalszą wędrówkę i wkrótce naszym oczom ukazała się tafla Czarnego Stawu Gąsienicowego – 1620 m. n.p.m.- polodowcowego jeziora położonego w klasycznym kotle lodowcowym, o których uczymy się na lekcjach geografii. Dla takich widoków i takiej atmosfery warto było ty dotrzeć. Wielu z nas prawdziwie urzekły przepiękne widoki skalistych szczytów okalających błękitne, przejrzyste wody jeziora. Droga powrotna była równie urokliwa i wiodła przez Boczań (1224 m. n.p.m.) Po wielu godzinach wędrówki, w trakcie których pan przewodnik ciekawie opowiadał nam o mijanych przez nas miejscach, wreszcie dotarliśmy do schroniska. Tego dnia wszyscy byliśmy zmęczeni.

Następnego ranka po śniadaniu, pełni nowych sił przygotowaliśmy się do wędrówki. Pod opieką pana przewodnika i naszej jakże sprawnej kadry wyruszyliśmy z plecakami w drogę w kierunku Doliny Pięciu Stawów. Autokarem dojechaliśmy do parkingu na Polanie Białczańskiej skąd ruszyliśmy w kierunku Wodogrzmotów Mickiewicza.  Nie było lekko, gdyż czuliśmy zakwasy z dnia poprzedniego ale przepiękne widoki i ciekawe opowieści przewodnika wynagradzały nam wszystko. Szlak otoczony jest starym lasem świerkowym. Niektóre z rosnących wokół drzew mają po 300, a nawet 400 lat. Po drodze napotykamy na niecodzienny widok - przepięknego młodego jelenia. Wędrujemy dalej a nasza wspinaczka wymaga od nas chwilami dobrej kondycji ale zapominamy o wysiłku, gdy tylko naszym oczom ukazuje się największy w Polsce wodospad – Siklawa. Jest przepiękny i dlatego też nie możemy sobie odmówić, aby zrobić tu kilka zdjęć.  Doliną Roztoki docieramy do Doliny Pięciu Stawów – kolejny wspaniały krajobraz. Tutaj w schronisku pożywiamy się i zbieramy siły w powrotną drogę. Po regionalnej  obiadokolacji udajemy się na przechadzkę do centrum Zakopanego. Docieramy oczywiście na tzw. „ Krupówki”, gdzie możemy zakupić oscypki i inne pamiątki z naszej wycieczki.

Ostatniego dnia wycieczki wyruszyliśmy do Krakowa i był to dzień poświęcony pamięci naszej patronki św. Królowej Jadwigi.  W Katedrze na Wawelu podziwiamy czarny krucyfiks, przy którym modliła się św. Królowa Jadwiga, relikwie św. Królowej Jadwigi, insygnia grobowe oraz sarkofag św. Królowej Jadwigi. W Krakowie podziwiamy również Kościół Mariacki, Sukiennice, Wieżę Ratuszową, Katedrę Wawelską i Zamek na Wawelu.

Czas wycieczki - to był wspaniały czas. Wszyscy wspominamy naszą wycieczkę z ogromną radością. Wspólne przeżywanie wspaniałych przygód i wieczorne zabawy integracyjne spowodowały, że bardzo się ze sobą zżyliśmy. Choć chwilami podczas wędrówek nie było łatwo – zmęczenie, ciężki plecak to dziś już takie wspomnienia zacierają się. Pozostaje tylko radość, satysfakcja, że wielu z nas pokonało swoje słabości i oczywiście plan na przyszły rok – taka wycieczka to jest to!
Dziękujemy!

Fundacja Edukacyjna "Perspektywy" potwierdza,

że II Liceum Ogólnokształcące

im. św. Królowej Jadwigi w Siedlcach

jest wśród 500 najlepszych liceów w Polsce sklasyfikowanych w Rankingu Szkół Ponadgimnazjalnych PERSPEKTYWY 2017

i przysługuje mu tytuł

"Srebrnej Szkoły 2017".

Za zaangażowanie w projekt edukacyjny