Królówka w Londynie PDF Drukuj Email
Wpisany przez Elżbieta Zadrożniak
poniedziałek, 11 kwietnia 2016 17:24

Dni 18-22 marca  spędziliśmy w Londynie. Mieliśmy okazję poznać brytyjską kulturę ćwiczyć swoje zdolności lingwistyczne.

Zwiedzanie stolicy Zjednoczonego Królestwa rozpoczęliśmy natychmiast po przylocie na lotnisko Heathrow, zostawiwszy bagaże w hotelu. Pod opieką pani Elżbiety Zadrożniak i  pani Sylwii Lubelskiej odwiedziliśmy Muzeum Historii Naturalnej, a następnie słynne Muzeum Nauki. Pierwszy dzień wycieczki zakończyliśmy spacerem po Piccadilly Circus – jednym z centralnych placów miasta – i Chinatown – sąsiadującej dzielnicy azjatyckiej mniejszości, pełnej klimatycznych chińskich, japońskich i koreańskich restauracyjek.

W weekend Londyn poznawaliśmy z przewodnikiem Dariuszem Latuszkiewiczem. W fascynujący sposób objaśniał nam historię Imperium Brytyjskiego. Wiele ciekawych informacji dostarczyła nam wizyta w Muzeum Brytyjskim. Oglądaliśmy sztukę starożytnych cywilizacji przywiezioną do Anglii przez XIX-wiecznych kolonizatorów. Widzieliśmy kamień z Rosetty i partenońskie marmury, o których do tej pory słyszeliśmy wyłącznie w szkole.

Pierwszy dzień wiosny był dla nas ostatnim dniem zwiedzania. 21 marca rano wyruszyliśmy do obserwatorium Greenwich, wyznaczającego położenie południka 0° – granicy między półkulami wschodnią a zachodnią – a zarazem stanowiącego świetny punkt widokowy. Kolejnym punktem programu było zwiedzanie muzeum figur woskowych Madame Tussaud. Istotnie, w obiekcie znajduje się zachwycająca liczba figur największych sław świata, podzielona na ekspozycje. Uznanie uczestników zdobyła wystawa „Spirit of London” – poświęcona stolicy UK, oglądana nie pieszo, lecz w miniaturach londyńskich taksówek.

Wycieczka do Londynu spełniła nasze oczekiwania. Zdaniem Macieja Bednarczyka z klasy 2e - „Wyprawa była bardzo udana. Zwiedziłem dużo ciekawych miejsc. Poznałem wspaniałych ludzi”.

Julian Maciejewski  kl. 1d

Fundacja Edukacyjna "Perspektywy" potwierdza,

że II Liceum Ogólnokształcące

im. św. Królowej Jadwigi w Siedlcach

jest wśród 500 najlepszych liceów w Polsce sklasyfikowanych w Rankingu Szkół Ponadgimnazjalnych PERSPEKTYWY 2017

i przysługuje mu tytuł

"Srebrnej Szkoły 2017".

Za zaangażowanie w projekt edukacyjny